lördag 20 december 2014

Julhälsning och massageadress


Årets näst mörkaste dag? Icke!
Idag har jag sett en lysande decembersol och blå himmel.
Jag var tvungen att gå min runda medan "quinoa-man-tager-vad-man-haver-brödet" och grönkålsstrudeln (recept från tidningen Hälsa), stod i ugnen.

I onsdags när vi åkte och handlade for vi iväg i mörkt höstväder och när vi kom ut från Kvantum var bilen täckt med flera centimeter blöt snö som måste borstas av och vi åkte hem genom ett vackert nytt vinterlandskap med snötyngda träd och buskar. Så snabbt årstidsskifte.
Snön låg kvar följande dag, men vi hann aldrig skotta, bara sopa lite på trappan.
Men det blir väl flera tillfällen, får man hoppas...
Nu är det grönt och milt igen.

Veckan har för övrigt präglats av "kundkontakter", härliga möten med goda vänner som shoppat loss hos mig inför julen. Det är mycket socialt och trevligt att ha en liten butik.
Men sen måste jag vila.
Jag är  inte van att prata så mycket och jag kan ju inte låta bli, har väl uppdämt behov, men jag blir så trött efteråt. Christer hör ju knappt något så vi har det normalt väldigt tyst och skönt här hemma.

Jag lovade återkomma med adress till min duktiga massör Metha Lindström.
Hennes företag heter Methamorphos och hon har mottagningar både på Klubbacken 57, här i Mälarhöjden,  på Salong Change, i Bergshamra Centrum och Bangårdsgatan 6, i Norrtälje.

Hon har en rik repertoar som  stresshantering, samtal, råd, föreläsningar, kurser, chakraflödesmassage- och balansering, klassisk massage, ansiktszonterapi, metamorfos, reiki-healing, muskulering, grunder i bindvävsmassage, fotzonterapi, Rosenterapi m m.

Så ni förstår att jag är i goda händer.

Enklast når du henne via e-post
methalindstrom@hotmail.com
eller telefon 076-214 74 13

I går var Henrik här och levererade  julgran och Richard tar med sig all julmat på julafton. Vi är så bortskämda med så fina söner. Det är bara att tacka och ta emot.

I torsdagskväll tog jag ett varmbad med epsomsalt - och så bastu också förstås.
Huden har  en fantastisk förmåga att suga upp saker - det är därför jag är så noga med att bara använda ekologiska hudartiklar. Bästa sättet att få i sig magnesium är att ta ett varmt bad med några deciliter epsomsalt i. Sulfaterna i magnesiumsulfat hjälper till att få ut avfall och toxiner ur cellerna och lindrar om du har muskelvärk.
Det låter väl bra?
Man gör vad man kan och det var bra mycket behagligare än lever- och tarmrensningskuren.
Jag älskar varmbad och bastu.

Jag vet inte om jag hinner få iväg någon mer hälsning  via bloggen före jul.
Dagarna går fort - även om de inte längre kortas minut för minut.
Så för säkerhets skull sänder jag en förhoppning att du får en riktigt skön julhelg tillsammans med dom du helst umgås med, synda lite lagom med god julmat och njut av stilla dagar.GOD JUL!!





 


 

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar