fredag 12 december 2014

Julstädning, inre och yttre och bilder från min promenad i min närhet.


 
Julstädning av de inre organen med hjälp av Hulda Clarks program.

Nu har jag druckit 1 1/2 dl vatten med Epsonsalt och ikväll börjar stora reningskuren. Jag kommer eventuellt att berätta mer om det senare. Det handlar om att rensa levern och tarmarna. Man vet aldrig vad som kommer ut och om det lämpar sig i skrift.

När jag skulle hämta en karaff  som jag skulle ha till min blandning och som stod ovanför köksskåpen, såg jag till min förskräckelse att där var fruktansvärt smutsigt. Så det blev att plocka ner allt därifrån. Som tur var stod Christer just då och diskade och fick ta med en hel del som inte går att köra i maskin. Så blev det julstädat ovan köksskåpen också. Tur man ännu är ung och pigg och kan balansera på stolar och bänkar.

I fredags var jag på massage hos bästa Metha. Det är flera som undrat var man hittar denna duktiga massör och jag återkommer senare med information. Jag vill kolla med Metha så att det blir rätt.

I lördags var det en fantastisk fullmåne och då gjorde jag Fullmåneqigongen som håller på en hel timme. Bra utrensning och balanserande det också.

Jag måste tipsa er alla om att köpa hem grönkål nu när det finns gott om färsk ekologisk sådan i affärerna. Jag gör jättegod soppa, torkar i ugn med olivolja och himalayasalt och kör i mixer till gröna drinkar.

Så har jag fått hem nya varor till "Lilla butiken". Det blev alldeles för mycket jobb, men jag kan ju inte låta bli att "leka affär". Jag tycker så mycket om mina ekologiska produkter och vill alltid ha dem hemma. Och skall man få bra priser, måste man köpa storpack. Så mitt lilla företag lever, även om jag är pensionär och en rätt krasslig sådan - åtminstone på papperet.

Idag tankade jag ny energi ute på min runda, som jag går nästan dagligen. Jag tog med kameran, så jag kan lägga in lite bilder från vackra Mälarhöjden.
Jag är såå privilegierad som har så vacker natur runt hörnet, skog, berg, sjö.

Carl Michael Bellmans syster bodde i närheten och han var ofta på besök här och inspirerades av den vackra miljön.
Först några bilder från Klubbensborg, "Klubben" som  Bellman sa.


Tornvillan med Värdshuset Klubben till häger



 
Värdshuset Klubben
Fader Höks krog
 

Här skymtar man Tornvillan bakom grenverket
 
Med lite fantasi ser man hur krokodilen kravlar sig upp på land

 

Jag har för mig att det är Nockebybron man ser i gattet.
(Om det är fel får jag väl lägga till en rättelse nästa gång)

Stora Essingen, Rotholmen och Lindholmen

Solviksbadet på Brommasidan


Så har vi en fin välskött 4H-gård i Eolshäll, med hästar, får, höns, kaniner, fjällkor.
Jag bor på landet, fast så nära stan.
 





Bellmanskällan med medaljong av Sergel.
"Här"(?) vilade Bellman.
Och nu är jag nästan hemma.
 





Det här är "hemma på min gata i stan" som Stina i Saltkråkan sa.
Home sweet home, nr 36 till höger.

Och till sist ett självporträtt...(?), Höst/Vintersol.
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar