tisdag 18 augusti 2015

Nu kan kungen komma

Nej röda mattan är inte utrullad men de röda stenarna i gången är rensade och tvättade. Ett tufft jobb, men vilken lycka när det är klart.


En "selfie" i morgonljus mot väster

Och annat ljus åt öster



Och på sen eftermiddag kommer alla dessa skuggor




Det är inte bara arga katter som har rivet skinn. När en amatörträdgårdsmästare som jag klippt ur klängrosorna Flammentanz och New Dawn ser jag rätt angripen ut.
 
För att inte tal om vad ischiasnerven - eller vad det är - har bråkat med mig. Då är det tur att jag har min älskade IR-bastu. Den mjukar upp alla leder och ger mig den hypotermi och avkoppling jag behöver.
 

Många har undrat hur den ser ut.
Lägger därför med denna bild på min bastu med infrarött sken.



Sen har jag ju en massa andra knep för att slippa ta någon värktablett. Det finns så bra akupunkturpunkter jag kan trycka på, träna qigong och andra övningar och dessutom äta bra kosttillskott och köra ischiasprogrammet på frekvensapparaten. Har även lagt på Methas plåster på nytt. Lite värk skall inte sänka mig.
 
Inte heller Mälaren hoppas jag. Simningen varje morgon känns också bra, trots att det är förhållandevis kallt vatten. Men jag ligger inte i så länge.
 
 


Det här är "min" brygga.


Och jag simmar längs med den här vackra stranden


Fast det gäller att snabba sig på innan det kommer några stora båtar och gör otrevliga svallvågor.
De här vackra sensommardagarna som vi fått till skänks har varit Guds gåva till mänskligheten här i norr. Nog har vi tinat upp? Fyllt på D-vitaminlagret? Och naturligtvis oljat in kroppen i kokosolja!
Du vet väl att det finns inget bättre än ekologiskt kokosfett för att skydda huden mot uttorkning och solens skadliga strålar. Det sägs att det  har solskyddsfaktor 15 och det räcker gott för mig. Det har gott åt mycket kokosfett de senaste veckorna. Billigt, riskfritt och mycket bra för huden.

En Facebookvän la upp bilder på sina pelargoner på pelargontrappan. Utmärkt idé tyckte jag. Vi vill ju minnas dem i vinter när de står och bara försöker överleva i källaren. Det kan inte hjälpas att man ibland i november kan känna sig som en vissen pelargon. Men då finns det hopp. Uthärda. Det kommer bättre tider.

Här kommer ett urval  av mina pelargoner. Men det är bara ett axplock. De är många och jag älskar dem alla. Några kommer från mitt bardomshem på Gotland och har rejält med år på nacken.






1 kommentar:

  1. Är hemma en kort vända, men återvänder till havet, grönskan och pelargonerna redan i morgon. Har kört massor av tvättmaskiner sedan vi kom vid tretiden. Har du förresten dom fina kärlekspelargonerna, som jag av en tillfällighet köpt?? Sammetslena, mörkröda men mina bilder ger dom inte rättvisa. Regnvattnet börjar sina, nänns inte ta grundvatten som ska räcka till många släktingar. Blandar regnvatten med lite havsvatten. Hoppas blommorna inte blir ledsna. Uppe vid Ålands hav är det inte så salt. Nu lågt havsvatten för första gången I ÅR!!! Hinner inte handla denna vecka, kanske nästa tisdag/onsdag??? Calles körsång tisdagar styr tillvaron... Kram från Birgitta som passar Loves Signe Katt

    SvaraRadera