torsdag 11 februari 2016

Radiumhemmet idag: Tre plus och ett minus

Jag börjar med det roliga:

1. Benign blåsbiopsi. Dvs det misstänkta i urinblåsan, var inte cancerceller utan "bara" strålskador.
2. Förtätningen och infiltratet i lungorna tyder inte på cancer, utan infektion/inflammation.
3. Tillväxten av metastaserna/körtlarna är minimal, väsentligen oförändrade. Några har blivit ett par mm större.

Det tråkiga är att den inopererade stenten från vänster njure inte verkar fungera. Jag som var överlycklig över min frihet. Det är stor risk att jag måste ha nefrostomi igen, med allt vad det innebär. Men det är klart att jag inte vill riskera vänster njures funktion. Men jag hoppas det dröjer. Skulle vilja känna min frihet ännu någon månad - naturligtvis helst över sommaren så jag kan simma. Men det verkar inte troligt efter samtalet idag.
Urologerna får ta över så får vi höra vad de säger.
Jag skulle helst vilja åka ner en vända till Tyskland och fortsätta bromsa tillväxten av cancern och då kunna utnyttja termalbaden där.

Huvudsaken är att jag känner mig frisk. Trött så klart men trots allt glad och tacksam över beskedet idag.

1 kommentar:

  1. Förstår din frustration - friheten är värd så mycket. Samtidigt är det så härligt att du kämpar på. Heja!

    SvaraRadera