söndag 21 februari 2016

Prat och mat och ny resa


Det har varit en social vecka med många härliga samtal.
Flera vänner har varit och handlat i min lilla eko-shop. Det är alltid lika trevligt.

I måndags var t ex Kerstin Wigstrand och jag och åt en god lunch på Café Uddvillan före shoppingen.

Solweig- ifall ni glömt hur jag ser ut.
 

Och fina Kerstin.

Vi njöt inte bara av varandras sällskap och maten utan även av den fantastiska utsikten över ett delvis snöklätt Mälaren.

På tisdagen fick jag ett kärt besök av Eva R från Ekerö/Helgö. Då åt vi Palsternackssoppa som jag ännu hade i frysen från Ellenmeaves sändningar. Det var hon som hjälpte mig före jul med matlådor. Eva hade med sig sitt goda fröknäcke, torkade päron och en underbar tulpanbukett (som vi dock inte åt upp).

 
 
I går var vi hos Henrik och Hanna och firade Hanna som fyllde år. Det var så trevligt att träffa alla.
Hon fick en så fin tårta av sina föräldrar, så jag var tvungen att ta kort av den.
Själv fick jag en härlig fruktsallad. Så omtänksamt. Jag äter ju inte socker.




Och senare på kvällen - ytterligare en höjdpunkt - hämtade vi Richard som kom hem från Peru.
Han var så enormt nöjd över sin upplevelserika resa. Kände sig lycklig och glad trots att han varit på resande fot 1 1/2 dygn och givetvis var trött.
Tänk vad barnens väl och ve påverkar en. När de mår bra, mår man själv bra. Det spelar igen roll hur gamla de är. Mamma är man hela livet.

Nu planerar jag att åka tillbaka till Arcadiakliniken i Tyskland. Det blev lite brådhastat beslut, pga. av att jag vill åka medan jag har min "frihet", dvs utan stomi eller slangar som trasslar till det hela.
Jag vill ju kunna utnyttja de hälsosamma termalbaden, alla behandlingar och förhoppningsvis klara mig utan infektioner den här gången.
Läkarna har ju "hotat" med att det inte verkar räcka med stenten de opererade in här på KS, utan det finns en risk att jag måste ha externa kateter/stomi från njurarna igen.
Vi får se. Vi tar en dag i taget. Just nu mår jag bra.

Vi har ett litet snötäcke i trädgården, men jag bar ut hönorna till en gräsplätt, så de fick äta lite färskt grönt gräs. De svarar med att värpa bra, ger oss mycket goda ägg.
De fick vara ute i trädgården medan jag klippte en del perenner som börjar se väldigt skräpiga ut. Det vill jag hinna med innan jag åker till Tyskland. När jag kommer hem räknar jag med att vårblommorna tittat upp.

1 kommentar: