fredag 7 oktober 2016

Glädjande besked

Sommarens sista rosknopp?
Jag har glömt om just denna är Ingrid Bergman, Bachara eller Erotica.
Jag tycker det är så hoppingivande med knoppande blommor.


 Jag var idag på Radiumhemmet för att få besked på senaste datortomografin.

Sammanfattning:
- minskade inflammatoriska parenchyminfiltrat, (dvs inlagring av främmande celler i lungvävnaden).
 - ingen signifikant statusändring i övrigt i thorax eller buk.

Det är ett mycket glädjande besked att inte tumörerna vuxit så det märks och att inte lungan var mer angripen.
"Det är otroligt" som min onkolog uttryckte det.

Det är verkligen ett bevis på att jag gör allting rätt. Och att jag får den hjälp jag behöver.

Jag var ju rätt orolig inför detta besked pga. symptomen jag fått med värk och ödem.
Jag skall nu hitta en lymfterapeut som kan hjälpa mig med massage och prova ut kompressionsstrumpa som går hela vägen och inte slutar vid knäet som de jag nu har.
Månne det blir strumpa à 6000 kr från Onemed?? Ni som följt med debatten om Stockholms läns landsting upphandling förstår vad jag menar.

Sen fick vi träffa Hanna  också på KS och krama om henne inför hennes USA-resa i morgon.

Jag fick så mycket energi så jag gick min runda i skogen då vi kommit hem och hälsade på trädet som jag brukar prata med. Känner sån enorm tacksamhet.


Vi har en kall hård vind här fast soligt. Var ute i trädgården en liten stund med hönsen, plockade in lite tomater och klippte lite kvistar.

Vilken tur för Blomman att vi inte orkat skyffla grusgången i höst. Där hittar hon mycket smaskens.

Lilla Silke håller sig till gräsmattan och de gamla plattorna som leder till hönshuset.

Den gyllene vägen



 

1 kommentar:

  1. Så underbart besked. Det värmde nåt oerhört, var det bästa beskedet jag kunnat få innan min morgon-hajk i Rocky Mountains!

    Kram från ett varmt Texas

    SvaraRadera