måndag 5 december 2016

Santa Monica i Falköping

Ja, Falköping kan vara värt en resa.
Jag har nu kommit hem efter en veckas vistelse på Santa Monica i Falköping.
Skall nu vila upp mig här hemma, för självklart tar behandlingarna mycket ork och kraft. Men eftersom jag vet att de är välgörande, är det inget man drar sig för.
 
Mitt ödem har dock blivit större. Jag har fått många infusioner och kroppen blir vätskefylld. Dessutom har jag inte varit ute och promenerat någonting, jag har badat mycket och naturligtvis inte haft kompression på vid dessa tillfällen. Jag tyckte jag såg ut som en Michelingubbe då jag skulle fara hem.
Det blir då också mycket svårare att andas, lungfibrosen gör ju sitt till. Undra på att man blir trött.
 
Vad har jag då fått förbehandlingar denna vecka?
 
Helkroppshypertermi, där man ligger tre timmar - om man klarar det - och får upp temperaturen helst närmare 40 grader. Dr Ilga hade full koll på mig hela tiden, baddade ansiktet/huvudet med kallt vatten, gav mig att dricka och hade full koll på syresättning, temp och puls. Hade syrgas i näsan hela tiden och eftersom jag hade huvudvärk, hög puls och lite andningssvårigheter, lyssnade hon på hjärtat och tog EKG. Jag fick också hagtornsdroppar i vatten. Jag kände mig trygg och allt gick bra. Efteråt låg jag i bädden bredvid och eftersvettades och sov.
 
Ozonbastu, dvs extra syresättning av kroppen genom huden.
 
C-vitamininfusioner i port-a-cathen
Glutationinfusioner genom porten
Magnesium genom porten
Salter pga all svettning, genom porten
 
Mindfulnessmeditation varje morgon (efter min vanliga qigong i ljusterapirummet)
 
Rektal ozonterapi - syresättning
 
Magnetterapi
 
Blodprover
Läkarsamtal med undersökning
 
Healing
Taktil massage
Zonterapi
Qiterapi
Chakra Chikitsa (massage och tibetanska klangskålar)
Bubbelbad (blev så pigg av bubblorna). Champagne i bubbelbad vore förstås det optimala, men jag  höll mig till vanligt renat vatten.
Studsmatta
Yinyoga
 
Ekologisk glutenfri buffé, 3 ggr/dag
 
Digert program och lilla kroppen klarade av det. Givetvis måste man inte utnyttja allt, det är förstås individuell anpassning och här om någon gång måste man lyssna på kroppen. Samtidigt vill man ju givetvis hinna med så mycket som möjligt som erbjuds från detta fina smörgåsbord.
 
 
 
Och här sitter jag och svettas i ozonbastun.
Luften värms upp till 55 grader, kroppen svettas och porerna öppnas. Fritt fram att syresätta kroppen.


Del av den fina salladsbuffén


Här är bädden förberedd för min helkroppshypertermi.


Detalj från yogasalen.


Våra underbara sköterskor, Kamilla och Lidia.


Och så är det dags att ta farväl av Santa Monica och Kamilla, som skjutsar mig till stationen.
 
 
 
Och till sist -
Det var en ros utsprungen för länge sedan
Den har varit gömd under 50 cm snö, klarat storm och piskande regn. En överlevare av rang!
 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar