söndag 1 januari 2017

Gott Nytt År!

GOTT NYTT ÅR!
Jag märkte att det var länge sedan jag uppdaterade bloggen.  Det beror inte på att jag blivit akut sämre, men tröttheten och andningssvårigheterna har nog gjort att jag inte känt någon inspiration.

Jag har försökt klistra in lite bilder från diverse telefoner och kameror, så att ni ser att vi mår bra :)


Vi har firat en underbar jul tillsammans med sönerna i harmoni och glädje. De bodde här flera dagar, så vi hade tid att riktigt "rå om" varann och så hann vi spela spel som vi gillar. Det tog många timmar.
I Alfapet vann jag tack vare min kreativa förmåga till att skapa nya ord, fast familjen kallade det för fusk. Många skratt.
I TP var det väldigt jämnt. Jag fick först min spelpjäs fylld med pluppar, men hade svårt att gå ut. Jag tror det var Christer som vann, men som sagt alla var lika duktiga. Vi spelade det gamla spelet från 1989, så egentligen hade Christer och jag lite fördel. Men killarna är förvånansvärt allmänbildade. Och jag svarade t ex 1993 på ett årtal - ganska osmart när spelet gjordes 1989...
I alla fall har vi väldigt roligt.

Vi åt traditionsenligt och mycket gott julbord med fem olika sillinläggningar, bl a hade Henrik köpt flera från Kalf & Hansen (ekorestaurang) och jag hade lagt in för att slippa de sockerstinna färdiga inläggningarna från Ica. Så nu har vi fyllt på Omega 3-förrådet. Särskilt med lite lax därtill. Jättegod eko-skinka, egen senap och rödbetssallad osv. Allt kändes så fräscht och gott.

Familjen Wessman-Löfdahl önskar alla en God Jul!
Henrik testade en selfie med min nya telefon.


I år var det min tur att läsa julevangeliet.
 



Och så var det dags för vickning.


Och nyår firade Christer och jag tillsammans och njöt av massor av goda skaldjursvarianter och röror.
När vi skålade vid 12-snåret, kunde jag inte låta bli att gråta en skvätt. Känslorna tog överhand. Jag fylldes av en oerhörd tacksamhet över att vi kunde stå där och krama om varann. Det har varit ett omtumlande år och man tar inget för givet.



Lycka är att få ut en hel hummerklo.

Det var århundradets varmaste nyårsafton, med över + 10 grader i Stockholm.
Gräset växer, till hönornas förtjusning, men inte skall man behöva ta fram gräsklipparen på nyårsdagen? Och ormhasseln har fått gröna fina hängen. Ur led är tiden.

Jag försökte mig på en promenad häromdagen. Det var stilla och sol och jag ville så gärna gå till mitt träd på udden och tanka lite.
 Jag tänkte att om jag går väldigt långsamt och stöder mig på käppen bör det gå. Men det var tufft. Rundan tar normalt 1/2 timme, nu tog det 1 1/2 timme! Christer hann bli orolig. Jag var totalt slut då jag kom hem, trots att jag vilat på varje bänk jag passerat. Nej, den rundan får jag vänta med att gå igen. I alla fall när jag fortfarande har så besvärligt med andningen.

Jag var på datortomografi den 27. Den blev tidigarelagd pga. mina besvär. Så nu väntar jag på svar från den undersökningen.
När det känns tungt är det svårt att känna tillit och förtröstan.
Men idag är det stilla och sol. Kanske kan man se nymånen i kväll och då skall jag niga tre gånger och önska mig tre ting.

I numerologi är 2017 ett "1" år och 1 är vibrationen av ny början. (2+0+1+7=10=1).
Så vi ser fram emot en ny bra början för oss alla runt om i världen. Tillåt inte oro och negativitet ta över. Låt alla goda krafter jobba tillsammans mot en bättre värld.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar