torsdag 22 juni 2017

Dagen efter

Hur gick det då?
Jag klistrar in det jag skrev på Facebook - inte öda energier i onödan.
Alla har ju inte Facebook.

 "Tack alla rara. Det blev en tuff dag i går och jag var helt utslagen efter 7 timmars behandling. Vimmelkantig, gick som i en bubbla och totalt utmattad. Det blev en cocktail med cortison, avastin, paclitaxel samt karboplatin. Går detta bra ökar man på dosen nästa gång. Min lilla stackars kropp.

Sovit dåligt - förstås trots trötthet - och skall nu detoxa och dricka mycket. Njurarna behöver hela tiden sköljas igenom. Den gamla värken har kommit tillbaka likaså lymfödemet, vilket nog inte är så konstigt med tanke på alla infusioner. Hjärta och lymfsystem orkar och hinner inte med.
Men annars mår jag bra . Det blir en lugn midsommar."


Visst det blir flera och besvärligare biverkningar. Men det tar vi då, en sak i sänder, aldrig ta ut något negativt i förväg.

En sak  som kom efter förra behandlingarna var hesheten. Det gör det svårt att prata i telefon, ibland försvinner rösten och det är så ansträngande. Besvärligt, Christer hör inte i telefon och jag kan inte prata. Synd att vi inte kan komplettera varann där.

Nu har jag badat IR-bastu och gjort en kokosinpackning i håret. Hårbotten blev så skrovlig efter förra cytostatikan. Får se om jag kan få bukt med det innan jag tappar håret.
Smörjat in kroppen med Maria Åkerbergs Body oil med Cypress. Hon tipsade om det vid lymfödem.

Jag fick förresten hem varor både från Maria Åkerberg och Biofood, så visst är butiken öppen, om än i mindre utsträckning.

Dricker nu detoxte och har det rätt bra.

 
 
 

 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar