måndag 27 november 2017

Ny CT på onsdag. Samt stor tacksamhet till alla givmilda personer som stärker mig mycket.

På onsdag är det dags för en ny datortomografi. Då kommer jag så småningom att få veta om årets tuffa, ansträngande och besvärliga behandlingar har gett önskat resultat.
Biverkningarna har satt spår i kroppen.
Förmodligen får jag inte besked förrän strax före jul, då jag fått läkartid hos min onkolog.
Gissa vad jag önskar i julklapp?!

Jag tycker att jag omges av så mycket omtanke från familj och vänner.

Jenny A var t ex här med en vacker höstbukett ("som matchar era gardiner") och vackert gratulationskort till att vi blivit farmor och farfar, Marias fantastiska orkidé blommar intensivt och ståtligt fortfarande, Sirkka kom med en julstjärna som en tidig julhälsning (fast hon kom för att handla), Gunillas Amaryllis har slagit ut och påminner om att det är dags att ta fram elljusstakar och juldukar. Jag älskar den här tiden. Och vad jag njuter av all blomsterfägring.

Färdiga maträtter har jag tidigare fått av underbara Eva R och Isa. Stor kärlek till er.
Och Birgitta var inne med härliga gruyèreostar och Lena M kom med fantastisk fin olivolja från en liten grekisk gård de bott på.

Det är lite farligt att rada nämna personer vid namn, jag har säkert glömt någon i skrivande stund.
Jag får dessutom så mycket positiv feed back på bloggen och digitala styrkekramar från många håll. Kroppen suger åt sig detta.
Mitt hjärta fylls av tacksamhet. Kommer jag någonsin att kunna återgälda allt? Om det inte blir i detta livet, får det väl bli i nästa.

Jag har lärt mig att inte ställa för höga krav på mig själv. Det gäller att kunna ta emot kravlös kärlek.

När vi kom hem, efter att ha hälsat på Oliver för första gången, stod ett vackert paket på trappan.
Det var från Marketing Manager på Vita Coco!
Jag har nog någon gång skrivit i min blogg hur mycket jag uppskattar detta kokosvatten, hur det hjälper till att återfukta och ge kroppen extra kalium och annat. Dessutom är jag stor användare av ekologiskt koksfett till allt.
I kartongen låg 1 liter vita coco och 3 stycken 33 cl kokosvatten med olika smaker + en fin kokosfettburk.
Därtill ett vackert kort som berörde mig.


"Solweig, Du är en sann kämpe. Vi skickar massa styrka och lite kokosvatten till dig. Hälsningar team Vita Coco"
står det på kortet.
När jag sen skrev och tackade fick jag detta svar:

"Tack själv för detta. Och fantastiskt med en ny familjemedlem, grattis!

 Vi är så glada att kunna göra något litet för att lysa upp för en liten stund, om än det känns så litet i det stora hela.

Fortsätt hålla denna glöd, som jag tycker mig känna i din positiva inställning i det du skriver, det imponerar enormt.

Du är en sann inspirationskälla. Stort lycka till på din resa. "
 
Värmande ord som känns så gott i kroppen.
 
Jag vet inte om de vet att jag är kund hos Biofood och återförsäljare av deras produkter. Det har blivit rätt dålig omsättning i år, så jag har inte varit någon stor kund. Men kokosvatten försöker jag alltid ha hemma.
 
Nu väntar jag på att fönsterputsare skall komma. Det känns så fräscht med rena fönster när man skall sätta ut alla elljusstakar.
På söndag är det första advent, så börjar den härliga tiden med  ljus och kärlek och inga krav!
 
 
 

1 kommentar:

  1. God advent och jul önskar jag dig, kära kämpe!
    Kram! /Rebecca

    SvaraRadera