måndag 1 juni 2015

Väntans tider och NASA-teknologi

Intet är som väntans tider - fast egentligen håller jag inte med om det.
Vem hinner bry sig nu denna intensiva vackra tid? Svaret från datortomografin lär dröja ännu någon vecka.

Efter 30 mm regn prunkar det i trädgården. Jag har väl sällan sett så mycket ogräs. Var skall man börja? Och orken är ju inte riktigt densamma, även om jag tycker jag varit jätteduktig. Jag försöker beta av en bit i taget.
Men syrenerna, både de vita och lila, blommar intensivt, och tomatplantor mm frodas i växthuset, gräset växer och knappt har man avslutat klippningen, så är det dags att börja om från början.
Många spanska skogsniglar har fått sätta livet till nu efter regnet när jag låg i rabatterna. Ett snabbt snitt bakom huvet med spaden eller sekatören och de får lämna detta jordeliv.

Nu har jag precis klivit ut ur min IR-bastu och mjukat upp de ömma musklerna från allt trädgårdsarbete.

I går, på Mors Dag, fick jag en bukett liljekonvaljer med lila penséer runt om. Doftsinnet och hjärtat jublade.
Jag blev bjuden på fin buffé på Villa Talliden i Rönninge vid sjön Flaten (ja det finns tydligen flera).
Vi satt vid fönstret och hade underbar utsikt ut över sjön.


Utsikt över sjön Flaten i Rönninge


Sen var sönerna här och hjälpte till med att klippa häcken och såga ur träd. En nog så härlig Morsdags-present.

Jag nämnde i förra bloggen att jag fått en del häftiga behandlingar.

Jag var förstås hos Fia Hobbs, Arcadia FriskVård, vilket jag brukar innan jag skall röntgas. Förutom att jag fick magnet och värmeterapi, tyckte Fia att det kändes som förra gången, stabilt, lugnt. Inget som "skriker".
Dessutom fick jag för första gången prova vad jag kallar NASA-plåster. Det är en slags plåster som sänder ut frekvenser enligt ett sinnrikt system. Jag tror man framför allt har tagit fram det för smärtlindring till astronauter, men det har visat sig fungera på en massa olika åkommor och obalanser.

På Gotland var jag hos underbara Anette Palm som har NaturligHälsa på en hälsoanalys. Det mesta såg bra ut, men jag ligger fortfarande lågt på D-vitamin och har väldigt dålig syresättning. Trots alla mina andningsövningar, relaxator, Holistic Cellsyre etc.
Även hon använde en teknik utarbetad av NASA, som bygger på frekvenser.
Hon hittade ett mycket tidigt trauma i min kropp, då jag var 10 veckor i min mammas mage. Det var en omvälvande känsla och jag skall inte i detalj berätta allt som hände. Men oerhört spännande och omtumlande var det. Och jag kände djup djup tacksamhet till allt, Alltet, min mamma, Anette och min systerdotter Maria och syster Gunilla som förmedlade kontakten med Anette.

Du som är skeptisk till detta med frekvenser - det är kvantmedicin kära du. Jag är helt övertygad att det är den nya tidens medicin. Vi har bara börjat skrapa på ytan.
NASAs teknologi brukar ligga i framkant. Kul att vi vanliga dödliga kan få ta del av en del.
Det är såå spännande att få vara med om detta och jag känner stor ödmjukhet över att vi faktiskt inte kan förklara allt idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar