tisdag 21 juli 2015

Lilla Silke och Blomman

En liten kortisblogg.



Jag måste bara berätta att vi har varit i Skåne och hämtat  Lilla Silke och Blomman.
Vi kom hem i natt och de små hönorna håller nu på att bli hemmastadda här. Självklart är de väldigt reserverade så här i början och håller sig inne i tryggheten i sitt nya lilla hem.
Jag körde några vändor med gräsklipparen och det färska gräset uppskattade de väldigt mycket.

Skivorna av de ekologiska vattenmelonerna plus annat smått och gott som de förra ägarna Gunilla och Robban skickade med, plus den ombonade kartongen som vi lagt dem i, gjorde att resan på 65 mil gick alldeles utmärkt.

Jag kommer att återkomma med bilder från vår minisemester. Idag är vi lite "dagen efter" och jag har 60 olästa mejl.
Det var i alla fall skönt att tidigt i morse kolla att de små liven hade det bra, göra min qigong, ta min Iscadorspruta och bada i IR-bastun. Tillbaka till rutinerna.

Det var så skönt att komma hem efter en helt underbar resa.
Stort tack till Gunilla och Robban för all genrositet. Vi hade det toppen!!!


Jättesöta Lilla Silke 1 år och fina Blomman 3 månader hemma i sitt nya hem.

1 kommentar:

  1. Söta hönor (skriver för andra gången...), Hoppas få se dem. Vi tar en sväng hem till stan i morrn för att tvätta, besöka VC (Calle) och hämta Love och Signe till Singö i bilen. Jag skulle gärna handla lite, om jag får tid mellan tvättarna. Love stannar sedan bara några dagar på landet, drar iväg på festival och Medeltidsveckan på Ön. Signe blir kvar hos oss på landet, så vi får röja fönsterbräder och så. Kramar

    SvaraRadera