onsdag 23 december 2015

God Jul!

God Jul alla kära vänner som läser min blogg!


Jag hoppas ni alla får fira helgen precis så som ni önskar.
Själv ser jag fram emot att traditionsenligt vara tillsammans med Christer, Richard och Henrik.
Vi brukar ha väldigt  mysigt vi fyra. God mat, många skratt, roliga spel och tid för eftertanke och tacksamhet att vi får fira helgen i gemenskap.

Jag har med mig några traditioner från mitt barndomshem. T ex att vi turas om att läsa julevangeliet.
Men vi har slutat att spela och sjunga julpsalmerna när inte våra mammor är med oss längre.

I år blir det extra mycket grönt med härliga sallader på julbordet, men även en god (Christer och jag provsmakade i går kväll) ekologisk skinka, köttbullar från Ejmunds på Gotland. Och Christer har gjort sin goda Jansson. Jag har lagt in tre olika sorters sill, utan socker. Skall bli intressant att testa hur det blev. Och från Fiskbilen köpte vi olika sorters lax.
Fröknäcke är det enda jag bakat. Det är ingen som saknar kaffebröd, tack och lov.
Det kommer att bli så bra.

Och hönsen får quinoapuffar, ekologiska sesamfrön och hampafrön som extra julgodis.
I dag har de varit ute och ätit grönt gräs, liksom alla dagar.
Ingen snö i sikte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar