måndag 4 januari 2016

Änglar - finns dom?


 


Ja, det är klart att dom finns.
Både som fysiska personer, men även som metafysiska hjälpare i vår vardag. Visst har vi våra skyddsänglar. Sen om man vill kalla kraften för änglar eller något annat, är upp till var och en.
Många frågar mig vad jag får min kraft ifrån. Jag har ingen aning. Den bara kommer till mig som tacksamhet och glädje. Fast ibland måste jag, i ärlighetens namn, be om den.

Men visst finns det dystra dagar. Jag tror att de måste finnas som en balans, svart och vitt, yin och yang.
Det har varit tungt ett tag, då det känts svårt att känna tillit och förtröstan.
En kär nära släkting avled mycket hastigt och oväntat; jag fick en ny infektion, kroppen svarade med att börja blöda på nytt. All energi tar slut.

Då hamnade i mina händer två böcker om änglar. Precis vad jag behövde.
Jag är ju övertygad om att man får till sig vad man behöver vid precis rätt tillfälle.

Jag kunde gå in i min IR-bastu, känna hur värmen och strålarna smälte och transformerade de mörka cancercellerna/metastaserna, immunförsvaret fick hjälp att angripa fulingarna - och änglarna kom med glada tillrop. Yipee!

Så behöver du hjälp - kom ihåg att be din ängel. Hen blir så lycklig och är där för att hjälpa dig.


Och kommer du ihåg tavlan från din barndom? Man blir skyddad om man går över en skranglig bro med forsande vatten under. Tillit!

Avslutningsvis vill jag förstås tillönska er alla ett underbart 2016.
Vi har så enormt mycket att vara tacksamma över. Vi har ett varmt boende, gott om mat och trygghet. Känn glädje över att du föddes i just din kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar