torsdag 3 mars 2016

Njurundersökning mm

Nu har jag precis kommit hem från KS, Nuklearmedicin.
Jag har gjort en renografi (njurscintigrafi) i en Gammakamera för att kolla njurar och urinledare.

Jag känner mig nästan självlysande av all radioaktivitet; isotoper insprutade i blodet. Måste dricka mycket för att skölja ur. Så får det bli någon mugg detoxthe också samt ett glas med Zeolithpulver (vulkanmineral), så inte njurarna ansträngs för mycket.
Dessutom fick jag urindrivande intravenöst. Många toalettbesök blir det. Plus att jag måste fortsätta dricka mycket för att inte torka ut.
Christer skjutsade mig fram och tillbaka, tack och lov.
Vi fick stanna vid Axelsbergs vårdcentral, så jag fick springa in och kissa. Hade inte klarat hela vägen hem.
Så blir det med strålskadad blåsa och mycket vatten. Men det är ju problem som går att lösa.

Som vanligt dröjer svaret på undersökningen någon vecka. Jag hoppas ju innerligt att jag skall slippa stomioperation till njuren igen.

Nu när jag sitter och skriver det här tjuter en mistlur utifrån Mälaren. Det är alldeles mjölkvitt ute, så sikten är väl minimal. Och vi har en del rejält stora båtar som passerar. T ex cementbåtar till Slite.
När det var tjock is och bara en uppbruten ränna, funderade jag på om jag kunde gå ut på isen och lifta till Gotland?

Jag förbereder nu min resa och vistelse på Arcadia i Tyskland.
Jag reser på söndag och är borta 14 dagar.
Christer är kvar hemma och tar hand om hemmet, höns och krukväxter.

Internet brukar vara segt där nere. Dessutom blir man väldigt trött av behandlingarna, så vi uppmanas att vila så mycket som möjligt.
Det innebär att jag eventuellt inte kommer att uppdatera bloggen på några veckor.
Men man vet aldrig. Kanske kommer det ett kort inlägg.

2 kommentarer:

  1. Dimma i Vidja också. Dock så var jag tvungen att ge mig ut på isen då regnet slipat till den lite. Klart bättre än igår! Ska regna inatt också så imorgon är det förhoppningsvis spegelblankt.

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Ha en härlig och stärkande resa till Tyskland! Tänker på dig! Kram Anna L

    SvaraRadera