måndag 11 april 2016

No news are good news

Jag upptäckte att det var ett tag sedan jag skrev något i bloggen.

När jag väl vilat ut från Tysklandsresan - jag sov i 10 - 12 timmar per natt - kände jag mig så energifylld.
Solen lyste och jag satte igång med "vårbruket". Dvs. först och främst måste jag sålla jorden i komposterna.
Vilket härligt jobb hönsen och jag har tillsammans. Det är tungt och det blir många vilopauser och jag är långt ifrån färdig. Men vilken lycka att fylla planteringslådorna med kärra efter kärra med egen jord. För att inte tala om vilken lycka Blomman och Lilla Silke kände. Så mycket smaskigt serverat på ett ställe, maskar, tusenfotingar, gråsuggor osv.

Här i trädgården blommar nu vintergäck (snart utblommade), snöklockor = klosterliljor, vårstjärnor, scilla, krokus, blåsippor, julrosor och lungört som humlorna tycker så mycket om. Påskliljorna har stora knoppar och slår nog ut idag i värmen.
En vacker påfågelöga kom på besök då jag stod och qigongade i solen i morse.

Gissa om jag är tacksam för att kroppen orkar så mycket. Jag promenerar till Axelsbergs vårdcentral två gånger i veckan för provtagning, portspolning och nålbyte.
Men ischiasen är för besvärlig. Det krävs mycket tankekraft att lösa upp smärtan när den är för intensiv. Självklart gör jag mina övningar också, men det vill inte släppa helt.

Senaste kreatininprovet - njurfunktion - var nere på 63!!! Det är helt underbart. Mina underbara duktiga njurar jobbar på bra. I Tyskland fick jag njurinpackning, särskilt te och en intravenös medicin som skall stärka njurarna. Så jag hoppas hoppas att den inopererade stenten skall fortsätta fungera bra och att jag skall slippa nefrostomin (påsen) igen. Då kan jag simma i sommar som vanligt!

I går kunde jag drömma mig till Sri Lanka då Hanna och Henrik var och visade sina bilder därifrån. Vilken vacker ö. Vi fick ayurvediska hälsoteer därifrån. Oj så pigga och friska vi skall bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar