söndag 8 maj 2016

Datortomografi på tisdag samt hönsbilder

Så gick jag från långklasonger och vinterjacka till shorts och top. Sommaren kom abrupt, men ack så underbart. Vi har det rejält varmt här nu.

Jag hann städa av i trädgården, har börjat så en del i lådorna,  sätta potatis och lök.
Hönsen och jag jobbade med kompostlådorna tidigare och tagit hand om all jord. Jag är så glad och tacksam för allt jag orkar. Man tar inget för givet.



Blomman på språng.

Här vid kompostlådorna finns mycket godis.


Lilla Silke och Blomman undersöker vad de kan hitta för gott vid planteringslådorna
 
Lilla Silke poserar.
 
Diskbråcket har varit väldigt besvärligt.
Men tack vare underbar massage hos Metha, Methamorphos och Qi-, IR och magnetterapibehandlingar hos Fia, Arcadia Frisvård, så har smärttopparna kapats. Nu är det mest molvärk. Det är en himla skillnad på smärta och värk.
Så har jag förstås gjort mina övningar och tränat qigong. Oftast tillsammans med hönsen.
 
 
Här tränar Blomman Qigong tillsammans med mig.
Hon flög upp på planket i qigonghörnan så vi kom på samma nivå.
Vi kunde ha pussats, men det gjorde vi inte.

I morgon skall jag äntligen få träffa en sjukgymnast. Hoppas hon kan hjälpa mig med de sista rygg- och bensmärtorna.
 
Och på tisdag är det dags för en ny datortomografi. Det är förstås alltid lite nervöst och spännande.
Jag hoppas att den senaste infektionen inte sabbade de fina behandlingarna i Tyskland.
Men som Richard sa, jag var ju i så fin form när jag blev sjuk och klarade nog influensan mycket bättre tack vare det.
 
I går var vi och köpte ekologiskt hönsfoder, sättpotatis och sättlök. Jag kom ju aldrig till Trädgårdsmässan i år och det är kanske lite sent. Det blir ingen förgroddning av potatisen. Men det spelar mindre roll. Jag äter knappt någon potatis - för mycket kolhydrater - men det hör ändå till att man skall ha några stånd.
Därefter blev det lätt lunch och  några timmars vila i oasen i Vidja tillsammans med Richard.
 
Nu skall jag iväg på meditation hos Eva S. En timme med stillhet och diksha. Det gillar kroppen och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar