fredag 31 mars 2017

Bröllopsdag och sjukhus

Nej det är ingen bra kombination.
Idag den 1 april firar Christer och jag 40 år tillsammans.
Och jag ligger på sjukhus!

Jag kan inte äta,  får inte behålla någon mat och i onsdags blev det ohållbart. Det hade då pågått i 12 dagar och smärtorna och besvären blev bara värre. . Jag fick åka ambulans till Huddinge sjukhus och skulle efter undersökning få göra en akutröntgen. Men det var kö till röntgen så jag blev kvar på akuten ett dygn. Fick ett eget rum med tv och dropp så jag led ingen större nöd. Jag var både uttorkad och undernärd.

Tyvärr blev det ingen röntgen på torsdagen heller, så jag blev skjutsad till avdelning.
Och här ligger jag nu fortfarande och väntar på att jag skall få min beställda akutröntgen.
Man kan inget göra förrän man vet vad som är felet.

Första dygnet fick jag vare sig äta eller dricka.  Nu får jag dricka men kan inget äta. Kroppen får dropp och syrgas.  Min stackars lilla utarmade kropp som bara blir svagare och svagare.

"Akutröntgen" beställd i onsdags har ännu inte nu lördag morgon blivit av.
Och vi som skulle fira med söner och Hanna idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar