torsdag 14 september 2017

Cytostatikabehandling nummer 6

Cellgifter är ett dj-a skit, men nu har jag kommit ända hit.
Sjätte omgången med cytostatika.

Ligger just nu på P13 på Radiumhemmet och får kroppen fylld med en massa toxiner.
Vi började med Avastin, sköljde med natriumklorid, nu Paclitaxel i tre timmar, skölja och sen avsluta med Karboplatin, full dos.

Sen blir det en veckas utslagenhet innan jag reser mig igen. Förhoppningsvis blir det så även denna gång.
Jag är så glad och tacksam över att min kropp hittills lyckats repa sig och värdena var riktigt bra senast.
Men jag gör ju vad jag kan för att hjälpa mina friska celler så de blir starka igen.

Efter denna omgång skall jag göra en ny datortomografi.  Då bestäms det om jag behöver ytterligare behandlingar.
Man har planerat minst 6, max 8 cellgiftsbehandlingar.

I går var jag på medicinsk yoga för andra gången.
Det är ett projekt som ASIH genomför och jag är så glad att jag tillfrågades om jag ville vara med.
Jag får åka taxi från dörr till dörr, det är väldigt bekvämt .
Jag gillar verkligen yogan och känner mig så energifylld efteråt.
Man fokuserar mycket på andningen, det är väldigt rofyllt och starkt.

Skall nu kolla om det går att sända detta från mobilen
Facebook fungerade inte tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar