onsdag 27 september 2017

Datortomografi igår och Christer 70 år

I går var det dags för ny datortomografi. Denna gång på hals, thorax och buk. Halsen har de inte tagit med de senaste gångerna, vilket jag påpekade för onkologen. Hon skickade därför en ny remiss där även halsen skulle fotograferas.
Min stora tumör ovan nyckelbenet har dock krympt väsentligt. Ett mycket gott tecken.
Christer skjutsade och det gick väldigt snabbt och smidigt på Globen Unilabs röntgen. Man kunde dock inte sätta in kontrast, pga. att jag får så mycket cytostatika och inte kan belasta njurarna mer.

I dag har ASIH varit här och tagit prover samt lagt om förband på halsen. Och nu skall även en läkare från ASIH komma och lyssna på lungor och hjärta.
De ringde nämligen från Urologen i måndags att det var dags för nefrostentbyte, en operation som är planerad till den 5 oktober. Ingen rast och ingen ro.
Så i stället för att behöva åka till KS två  gånger för inskrivning och läkarbesök kunde jag hemifrån digitalt svara på alla frågor, läkemedel osv samt slippa att träffa läkare som bara skulle lyssna. Nu kan ASIH fixa både prover och undersökning.
Så visst har jag det bra. Och jag glömmer inte att vara tacksam för det.

Jag är också så himla glad och tacksam över min familj.
Först hade vi kärt besök från Gotland då systerdottern Maria kom med sin fina familj. Hennes flickor Hanna och Julia är så kärleksfulla och underbara.

Så har vi firat Christers 70-årsdag med italiensk buffé, bara vi i familjen. Precis som Christer ville ha det. Så gott och mysigt.



Christer 70 år tillsammans med skalliga damen.
Det strävsamma gamla paret.
 
I eftermiddag skall jag på medicinsk yoga i ASIHs regi. Bara taxin kommer.
Förra onsdagen stod jag i 40 minuter och väntade. Det kom ingen bil. När jag efter 20 minuter ringde och sen äntligen fick svar från Resegarantin, fick jag meddelande att det fanns inga bilar. Jag hade i vanlig ordning förbeställt dagen innan.
Så i stället för att bli påfylld med energi blev jag totalt dränerad. Jag blev så besviken. Det fick bli hammocken.
 
 
En annan sak att glädjas över är att änglatrumpeten blommor, just nu med 7 klockar, men mera på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar