måndag 18 september 2017

Post festum - då behövs Epsomsalt och oil pulling

Usch så dåligt jag mått efter den senaste cytostatikabehandlingen i torsdags.
På fredagen var jag speedad som vanligt efter all kortison, knappt någon sömn trots tre melatonintabletter. Systemet gick på högvarv, fast orken inte fanns.

På lördagen kom tröttheten med värk och kramper och i går söndag var jag helt utslagen. Jag kände mig riktigt sjuk, hela kroppen var i total obalans.
Tack och lov har jag kunnat slumra i soffan inne och ute i hammocken - under dubbla yllefiltar. Jag vilar så bra där ute och har mycket lättare att andas.
Så är det så trevligt med hönsen som håller mig sällskap, sitter under bordet och putsar fjädrarna och passar på att ta sig en siesta de också.

Nu börjar jag så smått med operation uppbyggnad igen. De första dagarna gäller bara överlevnad. Dessutom är det väl meningen att cellgifterna skall få några dar på sig att göra det de är ämnade att göra, nämligen eliminera cancercellerna.

Min älskade IR-bastu la av i tisdags. Så nu hoppas vi att Christer kan laga den om han får tag på ett nytt kretskort. Det är ju ett av mina bästa sätt att detoxa, rena kroppen från toxiner.

I kväll blev det därför varmbad med en massa Epsomsalt, magnesiumsulfat. Det hjälper också till att detoxa kroppen. Huden är ju vårt största organ och genom att sänka kroppen i detta stärkande bad tar man in magnesium genom huden. Det är således perfekt när man har värk i kroppen och kramper. Det höjer också serotoninvärdet mm.

Nu gäller också att fylla på med massor av vitaminer och mineraler, gurkmeja och svartpeppar, CBD-olja, MSM, kolloidalt silver, Sancho, Iscador samt oilpulling med ekologiskt kokosfett.

Jag tror jag nämnt det tidigare. Man tar en klick kokosfett och jobbar med det runt i munnen en god stund efter tandborstning.
De cellgifter jag får brukar ge besvärliga blåsor i munnen, men peppar peppar har jag sluppit det. Kokosoljan fungerar också som en detox och hjälper till att dra ut gifter i munnen.
Oil Pulling är en tusenårig ayurvedisk metod för att få en bättre munhälsa och effektivare avgiftning. Det innebär att man använder rena oljor för att ”dra ut” skadliga bakterier, svampar och andra organismer ur munnen, från tänderna, tandköttet och halsen.
OBS du får förstås inte svälja oljan, utan spotta ut den någonstans där inte rören slammar igen. Vi vill ju inte ha fettproppar i vårt avloppsnät...

Man kan inte göra allt jämt utan ta det pö om pö allt eftersom krafterna återvänder.
Vilket jag hoppas de gör även denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar