torsdag 5 oktober 2017

Urologen

Ligger på Urologen, KS. Opererade in en ny uretärstent i går. Operationen gick bra vad jag kan förstå. Men bedövningen ville aldrig släppa. Det var spinalbedövning  (ryggen) . Eftersom jag har lite andnöd, ville inte narkosläkaren söva.
Han satte först in en artärinfart i handleden  , mycket smärtsamt. Han grävde och grävde.

Jag fick kraftigt tryckförband över, eftersom blödningen är riklig. Om det blir ärrbildning efteråt, så vet ni att det är inte något självmordsförsök.
Ingreppet gav i alla fall tydliga besked om blodstatus. Lågt  koldioxid, låga värden av aluminium, magnesium samt kalium. Jag fick dropp av de tre sista. Så nu är jag påfylld på nytt.

Jag har eget rum med utsikt över parken och i natt lyste fullmånen in genom fönstret. Så vackert.
Jag var dock för matt för att sätta igång med fullmåneqigong.
I morse gjorde jag i alla fall ett kort pass. Okej, inte samma energier som i trädgården. Men jag har inte rört mig på ett dygn, på grund av bedövningen, så det var skönt att strcka på sig. Ryggen värkte av allt liggande och sprutan.

Just nu äter jag en stor frukost. Härligt. Var fastande ett dygn nästan.
Ägget ser inte ut som Blommans. Blek gula med grön kant. Men vad kan man begära av ett fattigt landsting?

Jag har det i alla fall bra nu och hoppas få åka hem senare i dag.

(Skrivet på mobilen - inte min bästa kompis. Jag vill ha stort tangentbord)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar