tisdag 14 oktober 2014

Ny datortomografi den 20


Nu måste jag på allvar ta itu med att stänga trädgården och rensa växthuset. Jag drar på det i det längsta, ännu har det ju varit milt. Tomaterna mognar och jag har tillskottsvärme, men frostnätterna närmar sig och jag jobbar helst utan stress.
Pelargoner, fikon, citron, kaphyacint, physalis, olivträd mm som står på terrassen måste in i källaren. Jag hoppas få lite hjälp till helgen av sönerna. En del krukor är rejält tunga och vare sig Christer eller jag är som vi var i våra krafts dagar.

Jag har varit och gjort en ny kiropraktikbehandling och rättade till lite obalanser i höften eller rumpan. Jag har lite strålskador i skelettet sen förra omgången, viket ger mig en del svagheter. Förmodligen har det blivit lite mycket av sittande också.

Så var jag hos Fia i går som behandlade mig med magnet- och värmeterapi plus hennes känsliga händer förstås. Hon tyckte det kändes stabilt, viket är hoppingivande inför nästa måndag.
Då skall jag nämligen göra en ny datortomografi, vilket alltid är nervöst förstås.
Hålla alla tummar du kan och se mig som den friska person jag är. Tack ! <3

På torsdag skall jag på Seniormässa tillsammans med en gammal (höll jag på att skriva), jag menar förstås f.d., arbetskamrat, Lisett. Det skall bli så roligt att träffas igen. Vi har inte setts på x antal år.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar