torsdag 30 oktober 2014

Inget besked än

Nej, jag har ännu inte fått något besked från senaste datortomografin.
Det skulle ta en vecka sa de på Ersta. Jag ringde min kontaktsköterska på Radiumhemmet i fredags, men då hade det ännu inte kommit något som hon kunde se. Men hon lovade bevaka så att jag snarast skulle få veta hur det såg ut.
Nu har det snart gått ytterligare en vecka - tur att man har tålamod...
Ormen långe i svensk sjukvård. Det tar tid från huvud till svans.

I går var jag på Människans resurser på Hälsoanalys. En genomskanning av kroppen, E.I.S undersökning, Elektro-Interstitiell skanning.
Jag fick ett nio sidor långt dokument vad den visade.
Det mest alarmerande var alldeles för hög vätskenivå av intracellulärt vatten, vilket gör att jag har svårt att tillgodogöra mig alla näringsämnen jag petar i mig.
Skall nu äta en tablett och öka på saltintaget för att rätta till detta.
Okej, jag förstår inte heller till 100 procent, men blir allt bara till det bättre är det bra.
Proven visade också på stor trötthet pga. metabolisk störning, så känner jag mig lite lat, är det helt naturligt. Jag har papper på det.

Måndag till onsdag nästa vecka blir det behandling med Frekvensanalys.
Mer om detta senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar