lördag 4 oktober 2014

Mmm...Massage

Mmm...Massage i går här i Mälarhöjden hos duktiga Metha, vars magiska händer lyckas lösa upp blockeringar och sprida ut energierna i kroppen. Hennes företag heter Methamorphos och visst genomgår kroppen en viss förvandling. Härligt. Tack Metha!
 
Idag har jag klippt gräsmattan för sista (?) gången. Jag har klippt lite grann i stort sett sen jag kom hem (hur många tunnland har vi egentligen?) och nu fick den jobbiga backen tills slut sin frisering.
 
Vi har också dammsugit lite varje dag - återigen hur många kvadratmeter disponerar vi?? - och snart har vi fått bort det mesta av grannens björk som invaderar varje skrymsle så fort vi har öppet någonstans.
Vi tar det med andra ord rätt lugnt. Kroppen säger enough och då är det bara att lyda, stänga av och pusta.
 
Äppelträden släpper nu också sina sista frukter så det mesta blir fallfrukt. Men jag plockar upp och försöker ta hand om det. Juicear och fryser in om jag hinner.
 
I går var jag och hämtade mina beställda rosor, Black Baccara och en ny sort som heter Osiria.

Liljekonvalj
Osiria, en väldoftande skönhet
Black Baccara. "Exklusiv ros för rabatt med stora blommor som påminner om rödsvart sammet! Blommar från slutet av juni till sent på hösten" står det. Det blir nog fint.
Jag köpte också några lökar av en narciss som heter Extravaganza. Hoppas rådjuren inte får smak på dom. Det sägs att de ratar narcisser och en viss sanning ligger det väl i det.
Narciss 'Extravaganza'

Allt detta har nu kommit i jorden idag. Så håller vi tummarna för en fin vår och härlig sommar nästa år. Man måste ju se framåt, eller hur?
 
I morgon kommer Richard och Henrik på middag och då äter vi  kött från Ejmunds gård (Gotland)
Inte för att Ejmunds behöver någon reklam, men jag klistrar ändå in lite från deras hemsida. Skall man äta kött någon gång så skall man äta BRA kött.
 
"Från Ejmunds Gård på Gotland kommer välsmakande och marmorerat nötkött direkt från den gotländska gården. Naturligt bete, lösgående biffrasdjur och kärlek och omsorg om djuren ger kött av högsta kvalitet. Djurens mat är fri från GMO, hormoner och antibiotika. 
Vi följer svenska föreskrifter och är dessutom certifierade av Svenskt Sigill. År 2012 blev vi även först i Sverige med deras utmärkelse klimatcertifierat nötkött."
Till det dricker vi ett ekologiskt vin som heter Mas Louise, som gulliga Jenny med familj var här och lämnade i går "för att sätta lite guld på tillvaron".

 
Jag blir så otroligt varm i hjärtat av tacksamhet för alla underbara människor som kommer i vår väg.
F.d grannen Maj var t ex och lämnade en otroligt vacker blomsteruppsättning till oss båda på Christers födelsedag.
För att inte tala om grannen Anneli som ständigt hör av sig på många vis och muntrar upp oss.
 
Cirkeldansen i kyrkan började i tisdags och jag gick dit, lite tveksam om jag skulle orka. Men det härliga gänget, omväxlande program med lite rörligare och sedan meditativa danser som vår duktiga danspedagog Eva Tarle satt ihop och därefter givande samtal, gör att man tankar lite ny energi. Sen var det väl bara naturligt att kroppen ville vila då jag kom hem.
 
I morgon kväll är det meditation en timme hos Eva och Björn. Det ser jag också fram emot.
 
Min IR-bastu går varm nästan varannan och jag svettas ut en massa skräp (?) och Iscadorsprutorna är jag duktig att ta. Jag fick ju åka till Vidarkliniken i Järna för att få receptet utskrivet. Sprutorna är dyra förstås och inte går det på högkostnadskort, men vad gör man inte?
 
Så livet rullar på för oss här i Mälarhöjden, precis som det skall vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar