tisdag 28 april 2015

Fina hönan Sara har slutat sina dagar



Min fina höna Sara är död.
Hon var med mig ute i går och "hjälpte till" att tömma kompostlådorna, men var inte på hugget som vanligt. Men hon åt gärna gråsuggor, tvestjärtar och små maskar som jag gav henne.
Hon har varit hängig och trött ett tag och jag var orolig att hon inte skulle klara sig medan jag var bortrest.
Hon var verkligen en kompis, följde mig vart jag gick när jag var ute i trädgården, hon tänkte väl att jag visade på de smaskigaste platserna? Vi småpratade med varann och hon svarade alltid på tilltal.
Några ägg har det inte blivit det senaste året, men hon var ett trevligt sällskap och hade ett gott liv här. Hon blev ju lite ensam när kompisen/systern Isa dog för flera månader sedan. Och nu var det dags för henne att lämna oss. Vi saknar henne.


I söndags var det en fin dag och jag blev  bjuden på synnerligen trevlig födelsedagsbrunch på Lilla Piren av våra killar. Oerhört vacker miljö och trevligt sällskap.
Richard och jag
 
Stolt mor med fina söner




Christer och jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar