onsdag 1 april 2015

Bästa dagen - 1 april

Det här skrev jag på Facebook i morse:

"Idag är Christers och min stora dag. Vi gifte oss den 1 april, förlovade oss den 1 april och träffades den 1 april. 38 lyckliga år, underbara söner har vi fått och är så glada att vi nu är pensionärer tillsammans.
Okej, det var några hundår, med allt för mycket jobb, hus och hem och småbarn. Men tillsammans grejade vi det. Hurra för oss! Smiley heart"

Nu har vi druckit Cava från Finlandsbåten och ätit jättegod middag. Bara latat oss.

På skogspromenaden som jag tog mitt på dagen sken solen och blåsippor, violer, scilla, svalört och tom. "fagningsblommor" blommade. Det sista var en hälsning till mina vänner som förstår gotländska.
Och för att ni andra skall slippa googla kan jag tala om att det är vitsippor. När de blommade var det dags att "faga", dvs räfsa och ansa i änget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar