torsdag 6 november 2014

Beskedet, Gotland och 30 år

Beskedet, en tur till Gotland och sen Hälsomässan i Älvsjö.


Oj, nu har jag egentligen mycket att skriva, men hjärnan är trött.

Efter många telefonsamtal till Radiumhemmet har jag nu äntligen fått besked från senaste datortomografin. Det har ju varit höstlov och forskningsdagar så butiken var mer eller mindre stängd där...
Min snälla kontaktsköterska letade i måndags i doktorns låda och fann beskedet, som hon ju inte får tala om. Det är ju bara läkare som får lämna besked.
Hon skulle meddela doktorn att hon tagit kopia och skickar till mig, vilket jag fick idag. Men eftersom hon visste att jag så gärna ville veta och det skulle dröja ytterligare innan doktorn kunde ta kontakt sa hon två korta ord i förtroende.
Så en timme innan jag skulle ta flyget till Visby i måndags ringde sköterskan och sa att slutklämmen var
"STABLE DISEASE"!!
Jag blev överlycklig - det måste ju betyda att cancern inte spritt sig ytterligare eller vuxit utan hållit sig till de tidigare områdena. Jag kramade Christer och grät av lycka.
 
Henrik och jag tog flyget till Gotland och kunde meddela de glada nyheterna - även om jag inte fått skriftligt på det och inte visste innehållet i detalj, tyckte vi ändå att det var så glädjande och värt att fira.
Gunilla, min syster, hämtade en flaska äkta champagne i källaren och vi skålade och de sjöng "ja må hon leva uti hundrade år".

Henrik kramar om sin glada mamma.
Och som sagt, idag kom kuvertet från KS. Citerar lite grann  med lite försvenskningar:
"Oförändrat finns en 10 mm stor körtel med cancerceller i gropen ovan nyckelbenet, oförändrat förmodligen godartade cystor i levern, oförändrat körtelkonglumerat, kluster av cancerceller i lymfkörtlar i njurhöjd, den största ca 13 mm. Bedömning: Stable disease"
Det kan tyckas mycket, men jag är jätteglad att det fortfarande är oförändrat. Det är ju mitt första mål.
Jag mår ju bra och lider inte av dom. Mer än lite trötthet förstås. Men de värker och bråkar inte.
Nu skall jag jobba på att stärka immunförsvaret ytterligare och lösa upp dom!
 
På Gotland fick jag nämligen Frekvensterapi i tre dagar av min oerhört duktiga systerdotter Maria.
Hon (nästan) försakade hem och familj och gav all sin tid till mig. Vilken kärleksgåva!
Henrik tog hand om barnen och deras kusiner.

Henrik blev mycket populär bland sina kusinbarn.



Här får jag frekvensterapi av Maria

 
Vad frekvensterapi är hinner jag inte förklara nu, men det känns mycket bra och jag har nu själv skaffat en liten apparat så jag kan behandla mig själv. Den skall hjälpa mig att få bort oönskade parasiter, bakterier och virus.
 
Henrik skannas av så man ser vad som skall behandlas.
 
Idag torsdag har jag varit på Hälsomässan i Älvsjö, intressant som alltid. Bland annat lyssnade jag på ett mycket bra föredrag av Maria Åkerberg.
Så måste jag ju berätta att jag fick min biologiska ålder skannad.
Resultatet blev 30 år!!! Inte illa för en cancersjuk 67,5-åring, eller hur?

3 kommentarer:

  1. Man undrar ju spontant då vad Henrik fick för biologisk ålder...?

    SvaraRadera
  2. Vad härligt Solweig. Tänk att du blivit så ung av cancern... Jag har förr i tiden gjort något som hette resonansterapi. Undrar om det är lite likt. Igår träffade jag prästen M. (vår nya) vid Andrum-mässan i Uppenbarelsekyrkan, där jag bedriver bibelstudier varannan torsdag. Kram tills vi ses//

    SvaraRadera
  3. Hej, intresserad av frekvensterapi och om man kan få det av Maria på Gotland? Är det möjligt?

    SvaraRadera