fredag 27 mars 2015

Älvsjö kan vara värt en mässa

Så, nu är momsdeklarationen inskickad. Så skönt att inte ha det hängande över sig. Inget strul med datorn eller inloggning. Underbart när det flyter på.
Den vanliga deklarationen får vänta lite. Det brådskar ju inte.

I går var jag på Trädgårdsmässan i Älvsjö. Massor av folk och köer till allt, så det blev inte så många inköp.
Men jag träffade flera gamla vänner, t ex flera f d arbetskamrater från DN. Alltid kul.
T ex var jag och lyssnade på Ronny Ambjörnsons föredrag där han berättade om sin senaste bok "Den hemliga trädgården", mycket intressant om historiska trädgårdar, filosofiskt resonemang och hur trädgården faktiskt har en helande läkande kraft. Och det vet ju vi alla trädgårdsnördar. Det skall bli intressant att så småningom läsa Ronnys bok. Men det roliga var att han inte i första hand kom ihåg mig från DN, utan från Burgsvik och pappas affär. Positiva minnen sitter kvar längre.

Jag tog några bilder från mässan, men det var svårt pga. att det hela tiden kom folk och skymde. Det gällde att snabbt skjuta av.

Trivsamt porlande med denna installation.
 
Orkidéer

Ett bokträd. Vad man kan göra med sina gamla böcker?? Nja, inte för mig.

SPAlkong med NJUTsikt ,
kallar man denna balkong. En plats som skall ge en känsla av lyx och njutning. Mera i min smak.

En annan trivsam balkong med indiskt tema.


På söndag skall jag på en dygnslång Rehabkryssning på Östersjön (Cinderella) för cancersjuka. Det blir förutom god mat och härliga samtal, föreläsning, qigong, meditation mm. Det skall bli roligt. Även om jag bävar lite för den tidiga timmen måndag morgon - vi har ju då gått över till sommartid och jag som älskar mina sovmorgnar.

Glöm inte Earth Hour på lördag kväll kl 20.30 - 21.30. Då myser vi vid levande ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar