onsdag 11 mars 2015

Vernissage, nya varor, Iscador och Blåmes.

Känner ni att saven stiger och livsandarna börjar återkomma?
Det spelar ingen roll hur många vårar jag har upplevt, jag blir aldrig blasé. Varje vår förundras och gläds vi över varje liten knopp som sticker upp ur myllan eller som sväller på träden, eller hur? Livets cykel och under.

I går kväll var jag på en fantastisk utställning. Maluni Martina Lundin hade vernissage i sitt showroom på Radisson Blue Waterfront. Jag är alldeles tagen av hennes alster. De innehåller så mycket energi och kraft, är så autentiska och äkta. Man ser att de är skapade utifrån hjärtat. allt med en helt ny hemlig teknik med metaller och pigment målade i tre lager på glas. Magnifikt!

Jag försöker ju numera bara göra sånt som ger mig energi - okej det är inte alltid lätt - jag håller på att lära mig att välja bort och tacka nej. Men att träffa Maluni, njuta av hennes underbara tavlor, prata med den kloka, insiktsfulla och härliga Ming Niku gav mig en hel del energi. Tack ni underbara tjejer!

Jag försökte ta några bilder av Malunis skapelser, men de skall upplevas. Det är svårt med färger och djup. Men ni får i alla fall några smakprov.
"The smallest light shatters the darkest night"

"Mother's heart"

"Daughter's love"

"Awakening!"

"Let there be Light!"

"Transparence"

"Meduza"

Dagen har för övrigt gått till att ta hand om ny leverans från Biofood, skicka ut brev till dig som står på listan. Om du saknar den bifogade prislistan, får du höra av dig. Min dator har haft en tuff dag idag.

Så har jag räfsat i hönsgården. Sara är inte pigg, hon har börjat halta, så hon krafsar inte så mycket längre. Det känns skönt att få rent där. Måhända det kan spira något litet grässtrå?

Dessutom har vi varit och handlar på Kvantum och Apoteket. Äntligen har jag fått min Iscador.
Det har varit slut i ett par månader, åtminstone i min styrka. Nu fick jag ett nytt recept från snälla doktor Ilga på Santa Monica. Nu är jag nyinjicerad.

Jag avslutar med en bild från blåmesen som i år vann vid husvisningen av den ena holken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar