lördag 14 juni 2014

Avslöjad

Tänk om det är så att sjukdomen kommit tillbaka för jag får så mycket uppmärksamhet, kärlek och generositet från nära och kära efter beskedet? Jag trodde inte jag var svältfödd, men oj vad jag blir glad för alla vänliga ord och gester. Det är såå stärkande.
I går t ex kom först Birgitta Ö och handlade i min lilla ekobutik och hade med sig ett porslinsblommebarn med gamla anor.
Sen var jag bjuden på en otroligt trevlig och god lunch hos Isa och hennes mamma. Tiden bara flög iväg och jag blev så energifylld med nyttigheter  till både kropp och själ.
Dessutom var det fredag den 13 och fullmåne. Jag gjorde min fullmåneqigong som håller på en hel timme. Den skall rensa ut all skräp och fylla på med ny härlig Qi/energi.
Lite knepigt att få ut alla patogener, men man gör så gott man kan.
Jag måste ju försöka stärka mig inför den kommande tuffa tiden.

En annan kul grej var när jag satt och letade efter information så hittade jag den här länken:
http://newsvoice.se/2013/08/30/bok-min-cancer-en-resa-i-kropp-och-sjal-solveig-weissman/#respond

(Lite felstavat namn, men vad gör det?)
Den verkar ju jättebra, måste nog läsa om den.

1 kommentar:

  1. Ja, hoppas blomman blir till glädje, men JAG tror inte du valt ett skov, bara för att få uppmärksamhet! Sköt om dig! Jag har fördelat nyttigheterna mellan hemmahuset och fritidshuset, så får vi se om det räcker hela sommaren. Troligen inte. //Birgitta

    SvaraRadera