onsdag 11 juni 2014

Blandad dag

Blandad dag.
Jobbig förmiddag. Jag satt jättelänge i väntrummet för att ta prover. Syrefattigt både inomhus och utomhus. Det var kvavt, skulle det bli åska månntro? Allt kändes tungt och jag blev jättetrött.

Försökte ringa Ersta och få journalkopior, ingen där som kunde svara.

Sen lite stressande teknikstrul med datorn.

Fast på morgonen var jag faktiskt nere och tog några simtag i Mälaren, årets första dopp. Kändes kallt, men det gör det alltid i början av säsongen. Man minns inte hur kallt det faktiskt är att bada kallbad.

Och i posten låg det ett vackert kort från vänner som är på Höga kusten. Det ställde jag på min "må-bra-hylla". De hade fått veta vad jag drabbats av på nytt.

Grannen A kom med böcker som kunde vara bra att läsa och hon följer med mig på måndag då jag skall prova peruk.

Sen kom kära Eva S med en underbar vit hortensia. För fyra år sedan kom Eva och hennes man med en hortensia första dagen efter beskedet "och det gick ju bra den gången" som hon sa.

Så ringde fine sonen Henrik och jag fick skratta gott, bra för lymfsystemet. Han piggar alltid upp.

Så nu känns det bra igen.

Jag har ändrat inställningarna på bloggen så nu borde det vara lättare att kommentera. Fast jag ger inga garantier...
Det skall också ligga en länk på Facebook om jag fattat det rätt.

5 kommentarer:

  1. Jag vill skicka dig en hel bukett med positiva bilder som du kan "dofta på" när du behöver pigga upp dig, få kraft. Här kommer den:
    Cykeltur i solskenet, snigel med vackert randigt hus på ryggen, luktärter som klättrar, vilda blommor på en äng, räddade en mygga, tropisk kör av fåglar i träden på kvällen, aldrig mörkt på kvällen, tidig morgon o ensam uppe med naturen ...
    Kram från Eva R

    SvaraRadera
  2. Hej Solweig! Du är en kämpe! Dessutom inspirerar du oss andra. Har du något bra att läsa/lyssna på? Jag lyssnar just n på "Dimma över Darjeeling" som är uppföljare av
    " Delhis vackraste händer" - tror att du skulle gilla dessa böcker. Underfundigt om medelålderskrisande svensk man som överväldigas av Kärlek under en resa till Indien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söta Gun, jag lånar gärna lite senare. Just nu har jag en trave med olästa böcker och försöker hinna med så mycket annat också medan jag har krafter innan behandlingarna börjar. Att ligga och lyssna i hammocken eller under cytostatikabehandlingarna blir utmärkt.

      Radera
  3. Låter bra. Bamsekram från Gun

    SvaraRadera
  4. Solweig! När jag gör qi gong på morgonen får jag ofta bilder från passen i Oasen och då är du alltid med där. Jag tänker på dig i din kamp och önskar dig god bättring!
    Varma hälsningar från Anneli Steen

    SvaraRadera