söndag 15 juni 2014

Nacken och tomatplantor har blivit ompysslade

Idag har jag fått en helande holistic behandling hos duktige unge Kristian Bjölstad-Nordqvist.
Han bor här i Mälarhöjden så jag fick en behandling hemma hos honom. smidigt för min del. Annars håller han till på Kiropraktorkliniken på Biblioteksgatan inne i stan.

Dagen ägnade jag sen åt att skola om tomater och paprikor. Det gäller att få allt i så stora krukor som möjligt, för att underlätta skötseln när jag kanske inte orkar vattna allt varenda dag.
Naturligtvis blev det vila i hammocken också. Jag läser just nu "Den sista kejsarinnan av Kina" av Jung Chang. En lärorik, intressant och mycket välskriven bok. Men som vanligt i hammocken nickar jag till hela tiden. Boken är rätt tung, alla kategorier.

1 kommentar:

  1. Låter som en givande dag. Vi har åkt tillbaka till landet och fixat mycket längs vägen när bilen är i gång. Jag köpte mårbackapelargoner, plantor med gräslök, persilja och så några vallmoblommor, som jag tror jag måste bereda större plats för på min gräsbevuxna äng.
    Aha, boken är tung. Jag har just läst ut Knausgårds "Min kamp". Pocket. Bra men ganska långrandig och pratig.

    SvaraRadera