tisdag 11 november 2014

Santa Monica

Gårdagen, måndag, var en fullmatad dag.
Jag hängde på låset till frukostmatsalen klockan 7.
Jag hade sovit oroligt och hade kvar tågrörelserna i kroppen.
Klockan i rummet hade sommartid, så jag fick en timme över till dusch och qigong.
Härlig frukostbuffe.
8.30 hade jag inskrivningssamtal med syster Märit, ett mycket positivt möte.
10.00 var det informationsmöte med trevliga syster Elise och vi fick våra scheman för gruppaktiviteter. Man kan och skall förstås inte gå på allt, men det är ett härligt smörgåsbord de erbjuder.
Efter lunchen gick jag en promenad i duggregn. Jag måste kolla varifrån bussen går in till stan.
Därefter träffade jag sjukgymnasten Michael för inskrivning och samtal.
Samtidigt pågick instruktioner av gymmaskinerna, inget jag har sysslat med. Kommer inte att hänga där så mycket, tror jag.
Efter middagen hade jag läkartid klockan 19!
Hade ett bra samtal med dr Mats. Han höll med om att jag gjort ett bra val beträffande chemo i detta läge.
Jag simmade några längder i den varma poolen, kollade bastun, men var för trött för några ansträngningar.
Jo förresten, Birgitta, jag hann se intervjun med Kim också, vilket jag är glad över. Tack för att du påminde.

Idag har jag varit på Santa Monica här i Falköping.
Santa Monica ger  komplementärmedicinska behandlingar och jobbar lite som Arcadia, fast i mindre skala och efter svenska förhållanden och bestämmelser.
Efter samtal med dr Ilga, som läst hela min journal och prov resultat, fick jag lokal hypertermi på den övre tumören ovan nyckelbenet i en timme och c-vitamininfusiondropp, 30 gram under 1 1/2 timme. Behandlingen avslöts med rektal syreterapi.
Duktig rar svensktalande personal från Polen i fina lokaler.
Jag skall tillbaka i morgon och följande dagar denna vecka om vi får ihop det med mitt andra schema.
Nästa vecka är det så gott som stängt där. Då jobbar många av dom i Polen, mest med svenska patienter.
Doktor Ilga gillade allt jag gjorde för att stärka mig, såsom frekvensterapi, Hulda Clarks tarmprogram, magnetmadrass, maten,  kosttillskott, Iscador etc.etc.
Hon kände Henning Saupe mycket väl och skulle kontakta honom om mina behandlingar.
Den här världen är inte så stor och Henning är känd bland de flesta seriösa alternativterapeuter.

I eftermiddag skall jag på sjukgymnastik, men halvtimmen jag skulle haft enskilt med sjukgymnasten direkt efter lunch, skippade vi. Han tyckte jag behövde vila efter behandlingar och inte jobba direkt efter maten. Klok man.
Så då hann jag skriva denna blogg.

1 kommentar:

  1. Intressant och modigt! Var det inte jobbigt för dig att se Kim. Vilken kämpe. Men hon såg dålig ut.

    SvaraRadera