fredag 14 november 2014

Tredje bloggen från Falköping

Aktiviteter och vila.
Ja, vad gör jag hela dagarna i Falköping?
Hittills har mycket tid gått åt till behandlingarna på Santa Monica, men i eftermiddag fick jag de sista där.

Den lokala värmebehandlingen på översta tumören tar en dryg timme och jag somnar ovillkorligt varje gång.
Samtidigt får jag intravenös dropp med c-vitamin. Droppet tar ett par timmar och bussarna går rätt sällan. Svårt att få ihop schemat. Jag har fått skjuts tillbaka varje gång av snälla Camilla.

Nu åker hon och Lydia tillbaka till Polen några veckor och kan inte ge mig flera behandlingar.

Men vi har mycket att göra här på Mösseberg.
Varje morgon klockan 8, efter frukost, har vi haft någon lugn aktivitet, den har fått ersätta min qigong.
Som t .ex. AI Chi i bassängen, Do in massage, Sköna rörelser.
Sen brukar det vara något intressant föredrag, såsom krishantering , lymfskola eller kostföreläsning.
Så har vi obligatorisk träning i gymmet tre dagar i veckan med maskiner, pilatesbollar, gummiband etc.

Alla jobbar individuellt, vi har alla olika förutsättningar och ork.

Nästa vecka får vi nytt program.
De tre måltiderna tar tid, eftersom vi pratar mycket och rätterna är många. God soppa varje lunch, förutom rikligt och vackert upplagt grönsaksbuffe och två varmrätter, till middagen även dessert. Jag får specialmenu utan socker och gluten.
Nu hoppas jag på lite utomhus vistelse och dagsljus.
Vädret består av många blöta nyanser sv grått.

Jag har nu simmat och badat i både aromabastu och vanlig bastu.

Skall kolla lite på TV och köra några frekvensprogram  från min lilla dosa.
Då håller man i två stavar och kan inte skriva.
That's all for tonight, folks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar