onsdag 11 februari 2015

Lilla butiken

Idag blev det arbetsdag. Jag fick hem nya varor från Biofood.
Bland annat köpte jag Pukkas fina hampfröolja. När vi svenska cancerpatienter inte kan få cannabisolja, får man nöja sig med en släkting.
Hampaolja innehåller en massa nyttiga fetter, främst Omega 3 plus E-, D- och B1-vitamin, zink och magnesium. Man tar den som kosttillskott, ringlar över salladen eller häller lite i sin smoothie.
 Men den lär också vara enormt bra mot torr och känslig hy, atopiskt eksem och som hårinpackning. Kokosfettet, min andra favorit, har fått en konkurrent! Det skall bli spännande att prova.
Det var extrapris nu så därför slog jag till. Jag köpte flera flaskor och delar gärna med mig.


För övrigt har vi hackat is idag. Det är plus fem grader, men den hårdpackade isen på en del gångar  är inte lätt att få bort. Och på nätterna fryser smältvattnet fast igen. Sisyfos - men det är bra med lite kroppsarbete, en och annan muskel kanske poppar upp.

1 kommentar:

  1. Hoppas denna lilla kommentar inte försvinner i cyberrymden. Vi kämpar också med isen och nu jobbar 2 killar med att laga vår skorsten som enligt dom var "trasig". Vi använder ingen eldstad men det gör visst inte saken bättre. Idag lassade dom ner massor av snö från taket på dumma ställe, så Calle fick extra skottjobb. Nu ska jag skriva en Status.

    SvaraRadera