onsdag 4 februari 2015

Workshop med Master Yuantong Liu

Igår var jag på Spånga Friskvård och deltog i en workshop med min kinesiske qigongmästare Liu.
Det var en fullmatad dag med teori, meditation och healing.
Jag var totalt slut då jag kom hem. Det kan också bero på att jag är så ovan att ge mig iväg tidigt, före klockan 8 på morgonen och trängas på tunnelbana och pendeltåg. "Mitt i natten" som Christer brukar säga om allt före klockan 10.
Det var förstås oerhört givande, roligt att träffa både underbara Ming som har Spånga Friskvård (som jag ju nämner i min bok) och Liu som jag känt och tränat med i många år.
Vi avslöt dagen med individuell healing och det rensade upp en hel del i mitt inre.
Jag träffade också många oerhört trevliga personer, några nya bekantskaper och en del som jag känner sen tidigare.
Bland annat träffade jag Lena som hittills bara varit en Facebookvän och som jag skulle träffa live på en rehabkryssning i mars. Och så visade det sig att hon också var på workshopen i Spånga och var precis så trevlig som jag trott.
Här hemma hade snön vräkt ner och Christer hade jobbat på bra och fått bort det mesta från gångar och nerfart. Så skönt. Nu är det mycket vackert överallt med snötungda buskar.
Idag blev det promenad till biblioteket i Bredäng, men i morgon hoppas jag hinna med en skogpromenad.
F.ö. väntar jag på svar från senaste datortomografin.



Master Yuantong Liu




Ming Niku

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar