tisdag 8 juli 2014

Ingen sommarvärme

Nej, här har vi ingen sommarvärme nu. Regn igår och regn och kallt idag. Hoppas ni behåller lite värme tills jag kommer hem på söndag.
Dagarna går ruskigt fort. I går kväll var jag klubbad av trötthet. Det är klart att behandlingarna skall verka och kännas av.
Jag hade låga d-vtaminvärden och fick en dunderdos i spruta, jag har också börjat med mistel preparat som jag idag skall försöka ta själv (spruta), värmebehandlingar lokalt varje dag och helkropps i "vagga och tält" skall jag få min andra idag. Infusioner med c-vitamin var dag och ibland ozon också. Man tar ut 1dl blod ur kroppen, blandar med ozon och sprutar in igen för bättre syreupptagningsförmåga.

Samtalen är långa och ingående, högt och lågt. Psychoonkologi.

Men Metha Lindström vad jag saknade dig i går! Arcadias massör är sjuk och jag fick massage på termalbadet. Det var så dåligt så jag vill inte skriva om det. Tackar nej till massagen idag.

Jag har lånat en elektronisk boll som skall visa på andning och stress. Jag är jättedålig! Jag som har alla verktyg och lär andra att andas. Men kroppen har en inre stress - somt är gammalt från DN-kollapsen men sjukdomen är en pärs för kroppen.
Huvudvärk i dag på morgonen beror nog också på lågtrycket som lagt sig här. Ingen qigong i parken.
Men det vänder nog i slutet på veckan, tror jag som är en ständig optimist.

2 kommentarer:

  1. Du kämpar på och det är BRA - vilket föredöme du är i din envishet och självinsikt, Solweig!

    SvaraRadera
  2. REGN. Oj. Hoppas alla konstiga behandlingar stärker dig. Vi har idag "måstat".. fara hem för att ta hand om sonens katt, medan han roar sig i Barcelona några dagar. UNDERBART på Singö.. Hemma hemskt varmt, 27 grader inne. Jag tvättar maskin efter maskin och hänger ute. Katten snokar runt. Hon har aldrig varit här förr i vårt hus. Jag hoppas vi kan återvända till landet i morgon kväll. Idag hade vi AC på f.f.g. Bilen drar ju mer bensin med AC,men idag kändes det nödvändigt. Kanske vi kan ses nästa gång vi är i M-höjden runt 24/7, eller??? Många kramar

    SvaraRadera