måndag 14 juli 2014

Nöjd patient

Att hålla igång en blogg kräver sin kvinna. Dels skall internet fungera, dels skall man ha tid att skriva och gärna även ha lite inspiration.
Så tro inte det värsta om det blir tyst några dar...

Att åka till Arcadiakliniken i Bad Emstal var nog det bästa jag kunde göra. Visst är det ruskigt dyrt, även om det är billigare än andra liknande kliniker utomlands.
Omgivningarna var fantastiskt vackra. Bad Emstal är en charmig byn i lilla floden Ems dalgång. Ett välbärgat område verkade det vara. Husen var stora och vackra, trädgårdarna minutiöst välskötta, oerhört bördigt och grönskande tack vare omväxlande sol och regn. Jag var bara nere i byn en gång och det var under helgen då vi var lediga.
Jag hoppas kunna lägga in några bilder så småningom.
Övrig ledig tid satt jag i rosenträdgården i parken och läste eller mediterade om vädret så tillät.

Personalen var så omhändertagande, kramiga och närvarande trots att de flyttat dit från Kassel bara en vecka innan jag kom och det fortfarande var rätt kaotiskt. Mycket låg fortfarande i flyttkartonger, internet la av, byggarbetare överallt, men behandlingarna fungerade utmärkt och det var inte svårt att hitta lugnet då.

Idag har jag varit på vårdcentralen och tagit blodprover och i morgon skall jag till Radiumhemmet och träffa läkare.
Men jag har bestämt mig och om det skall jag berätta senare.

1 kommentar:

  1. Ska bli mycket spännande att höra vad du bestämt dig för. Lite orolig är jag faktiskt... kram

    SvaraRadera