onsdag 2 juli 2014

Prins utav Arkadien

Nej, prins utav Arkadien är jag inte, men nog känner jag mig som prinsessa på Arcadia.
Jag har nyss fått middagen serverad på rummet, efter en tre timmars lång sejour med helkroppshypertermi i en alldeles ny maskin. Jag svettades 80 ml plus eftersvettning. Hur många liter vatten jag drack, vet jag inte. Hela tiden satt en gullig sköterska och baddade ansiktet med kallt vatten och gav mig att dricka.
De har otroliga maskiner här.
Och personalen är bara så helt underbar. Trots ombyggnader och stress har de alltid tid att svara på frågor, med ett innerligt leende och ofta en kram.
Servicen är det verkligen inte fel på.
Och maten är numera toppen och helt anpassad till oss cancersjuka, dvs "low carb" och mycket genomtänkt.

Dagens aktiviteter har gått i ett. Vi har haft sol här, men hann inte vara ute så mycket.
Qigong, frukost, lokal hypertermi, c-vitamin infusion, magnetterapi,  genomgång av cancerdiet och vad som påverkar vad med dr Knoche, lunch, fortsatt samtal med dr Saupe och sen den långa helkroppstypertermin.
Nu är jag spak - och mycket ren. Både invändigt och utvändigt.

2 kommentarer:

  1. Oj. Googlade på bloggens namn och hittade hit. Det låter som en välfylld dag för dig. Att du orkar. Hoppas du mår bra av behandlingen på sikt. Här i Roslagen har vi haft en dag med känning av sommar... den 2 juli... just about time.

    SvaraRadera
  2. Nu får vi se om jag lyckas med detta. Tänker på dig så gott som hela tiden faktiskt. vad härligt att det verkar kännas så bra. Bemötandet är så viktigt. såg att Rickard var hem idag. Stora nyheten här är att chilli har simmat i Mälaren. Kram

    SvaraRadera